Veel Management Development, Change- en High Performance Leiderschap programma’s binnen organisaties zijn ontwikkeld op basis van ‘aannames en gevoel’ hoe het zou moeten zijn. Willen we onze organisatie verbeteren, dan moeten we het leiderschap versterken…. Maar WAT moet een dergelijk programma dan verbeteren?
Direction is een specialist in het verbeteren en versterken van leiderschap binnen organisaties. We weten HOE dat moet. Onze grenzeloze nieuwsgierigheid is gericht op WAT nu werkelijk bijdraagt aan langdurig beter presteren. En wat daarmee uw trajecten echt succesvol maakt!
Neem voor meer informatie en de mogelijkheden voor uw team/organisatie contact op met Mr. HPO Insight™, Marco Schreurs.
Het gedachtegoed rond High Performance Organisaties (HPO)
In 2004 zijn wij gestart met het investeren in het wereldwijde onderzoek van dr. André de Waal naar de succesfactoren van High Performance Organisaties. De 35 succesfactoren zijn eind 2007 gevalideerd na onderzoek in 50 landen, bij 1.470 organisaties. De succesfactoren zijn de basis van het HPO-gedachtegoed.
Definitie van een High Performance Organisatie (HPO):
“Een High Performance Organisatie (HPO) is een organisatie die betere resultaten behaalt dan vergelijkbare organisaties en/of concurrenten over een periode van tenminste 5 tot 10 jaar.”
dr. André de Waal MBA – HPO Center
In iedere sector zijn er organisaties die het beter doen dan vergelijkbare organisaties. Organisaties waarbij u direct zou willen werken en die voorop lopen in innovatie. Deze organisaties presteren niet beter omdat ze meer betalen dan sectorgenoten of omdat ze een nieuw softwaresysteem hebben ingevoerd. Het resultaat van ons onderzoek zijn vijf HPO-factoren die organisaties focus geven om beter te gaan presteren.
5 Succesfactoren van een High Performance Organisatie
- Kwaliteit van Management
Het management van een HPO is van een hoge kwaliteit en combineert integriteit en coachend leiderschap met snelle besluitvorming. - Openheid & Actiegerichtheid
De cultuur van een HPO betrekt iedereen intensief via dialoog en acties naar betere prestaties. - Langetermijngerichtheid
De lange termijngerichtheid van een HPO geldt voor klanten en samenwerkingsorganisaties, maar vooral ook voor medewerkers. Management wordt door promoties van binnenuit aangevuld. - Continue Verbetering & Vernieuwing
Een HPO kent haar onderscheidende kenmerk in de markt en laat alle medewerkers continu bijdragen aan het verbeteren van haar processen, diensten en producten. - Kwaliteit van Medewerkers
De werknemers van een HPO zijn divers, complementair en kunnen goed samenwerken. Ze zijn flexibel en veerkrachtig ten dienste van het resultaat.
We houden organisaties tijdens onze programma’s een spiegel voor, geven helder aan wat goed gaat en op welke succesfactoren van een High Performance Organisatie ze moeten verbeteren. Direction maakt de koppeling van WAT moet worden verbeterd, naar HOE dat gedaan moet worden. Hierbij krijgen onze klanten een breed gedragen focus op verbetering.
Een intensief High Performance Leiderschap programma’s hebben wij o.a. opgezet bij:
Voor uitgebreide informatie over de programma’s die wij samen met het HPO Center van Direction opzetten rond High Performance Organisaties kunt u contact opnemen met Marco Schreurs (035 603 7979).