(035) 603 7979

nl

en

Experts

Muriel Schrikkema – Mrs. Feedforward

Muriel is er van overtuigd dat iedereen in staat is om meer te bereiken door het beter benutten van kwaliteiten. Ze is een expert in het creëren van een positieve, open- en actiegerichte cultuur, waarin diverse kwaliteiten/perspectieven worden geïncludeerd en daadwerkelijk benut. Ze is een veelgevraagd expert rond Feedforward, Inclusie, High Performance Leiderschap en Samenwerken.

Lees verder

Marco Schreurs – Mr. HPO Insight™

Voor Marco gaat er niets boven het transformeren van de prestaties van teams en organisaties. Zijn kracht zit in het combineren van bewezen inzichten met inspirerende voorbeelden. Marco is verantwoordelijk voor het HPO Insight™ verbetertool en de feedforward analyse™. Marco schreef de bestsellers Animal Firm en Een High Performance Organisatie … Wat is dat?

Lees verder

Esther Mollema – Mrs. Mindbugs

Esther Mollema gelooft dat de kracht van organisaties ligt in onze individuele verschillen. Ze is een expert en auteur over hoe diversiteit tot stand kan worden gebracht voor betere financiële en strategische resultaten. Als veelgevraagd spreker en trainer deelt Esther haar inzichten in succesvol ondernemen, High Performance Organisaties (HPO) en Inclusie & Diversiteit.

Lees verder

Direction Europe BV

Havenstraat 39
1211 KG Hilversum
Telefoon 035 – 603 7979
E-mail: info@dir.nl
Bankrekening: NL31 FVLB 0699 0131 78

Programma's op ieder niveau

Open programma’s

Naast veel maatwerk trainingen en mindbugsfeedforward workshops die wij (vrijgesteld van btw) voor veel profit, non-profit en overheidsorganisaties verzorgen, organiseren wij ook enkele reguliere trainingen (open inschrijving). Individuele trainingen die direct bijdragen aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Lees verder

Testen

Direction gebruikt verschillende zelf ontwikkelde testen die wetenschappelijk en in de praktijk zijn bewezen:

Lees verder

Maatwerk programma’s

We zijn een A-merk op het gebied van high performance leiderschap, positieve feedback / feedforward, teamontwikkeling, diversiteit & inclusie en vrouwelijk leiderschap. De strategische doelstellingen van jouw organisatie vormen de basis. Het programma, de trainers, cases en uitkomsten brengen deelnemers en organisaties dichter bij de beoogde resultaten.

lees verder

Nieuws

woensdag, 14 maart 2018

Interview met Marco Schreurs over heisessies

Leuk artikel in het Nederlands Dagblad deze week. Hieronder een stukje. Lees het hele artikel op ND.nl!

…Een heisessie is wat Schreurs betreft bedoeld om iets nieuws te bespreken. ‘Een moeilijker onderwerp, een nieuwe strategie of een knelpunt. Wat je bespreekt, moet de wekelijkse vergadering overstijgen. Mensen vinden het wel gezellig – eventjes weg – maar ze voelen de noodzaak alleen als er iets groots speelt.’
Hij vindt het logisch om zo’n vergadering buiten het bedrijf te houden. ‘Op kantoor is het druk, daar word je lastig gevallen via de mail en telefoon. Ik heb zelf een paar boeken geschreven, dat heb ik ook altijd in het bos gedaan. Daar heb je meer ruimte en rust. De meest creatieve ideeën komen bij mij als ik door het bos loop.’
Bereid de bespreking voor met harde cijfers,tipt hij verder. ‘Dus zeg niet ‘‘ik heb dit gelezen’’, want dan zegt iemand anders ‘‘ik heb dat gelezen’’ en krijg je discussie.’
Daarnaast is het volgens hem belangrijk ervoor te zorgen dat iedereen de aandacht erbij heeft. ‘Sta dus niet toe dat mensen telkens op hun telefoon kijken. Vraag de deelnemers aan het begin: hoe zit je erbij? Misschien is iemands moeder ziek en kijkt hij of zij daarom telkens naar zijn telefoon.’
De gespreksleider moet ervoor zorgen dat iedereen aan het woord komt, vindt Schreurs. ‘Sommige mensen hebben vaak het hoogste woord, anderen zijn wat stiller. Stille mensen hebben ook goede ideeën.’
Het is tot slot heel belangrijk om harde afspraken te maken over wat er moet gebeuren met wat er tijdens de heisessie is besproken. ‘Ga niet weg voor je hebt afgesproken wie wat doet en wanneer en hoe je elkaar erop aanspreekt zodat actiepunten worden uitgevoerd. Dat is niet iets voor de laatste vijf minuten. Want als er niet iets uit een heisessie komt, heb je er niks aan en is het weggegooid geld.’

Klik hier voor het artikel: Heisessie of Heidag…wat maakt het tot een succes? – 8 tips en ideeën