(035) 603 7979

nl

en

Experts

Muriel Schrikkema – Mrs. Feedforward

Muriel is er van overtuigd dat iedereen in staat is om meer te bereiken door het beter benutten van de eigen en elkaars kwaliteiten. Ze is een expert in het creëren van een positieve, open- en actiegerichte cultuur, waarin diverse kwaliteiten worden geïncludeerd en benut. Ze is een veelgevraagd expert rond feedforward (ontwikkelgesprekken), inclusie, teamontwikkeling, High Performance Leiderschap en samenwerken.

Lees verder

Marco Schreurs – HPO expert

Voor Marco gaat er niets boven het bouwen aan High Performance Teams en Organisaties. Zijn kracht zit in het combineren van bewezen inzichten met inspirerende voorbeelden. Marco is verantwoordelijk voor o.a. de HPO-diagnose en de feedforward analyse™. Marco schreef de bestsellers Animal Firm en Een High Performance Organisatie … Wat is dat?

Lees verder

Esther Mollema – Mrs. Mindbugs

Esther Mollema gelooft dat de kracht van organisaties ligt in onze individuele verschillen. Ze is een expert en auteur over hoe diversiteit tot stand kan worden gebracht voor betere financiële en strategische resultaten. Als veelgevraagd spreker en trainer deelt Esther haar inzichten in succesvol ondernemen, High Performance Organisaties (HPO) en Inclusie & Diversiteit.

Lees verder

Direction Europe BV

Havenstraat 39
1211 KG Hilversum
Telefoon 035 – 603 7979
E-mail: info@dir.nl
Bankrekening: NL31 FVLB 0699 0131 78

Programma's op ieder niveau

Open programma’s (klassikaal en online)

Naast veel maatwerk trainingen en HPO, mindbugs en feedforward workshops die wij (vrijgesteld van btw) voor veel profit, non-profit en overheidsorganisaties verzorgen, organiseren wij ook enkele reguliere trainingen (open inschrijving). Individuele trainingen die direct bijdragen aan jouw persoonlijke ontwikkeling en het succes van je team / organisatie.

Lees verder

De meetlat van Direction

Lees verder

Maatwerk programma’s

We zijn al meer dan 20 jaar een A-merk op het gebied van high performance leiderschap, feedforward (ontwikkelgesprek), teamontwikkeling en diversiteit & inclusie. De doelen van jezelf, je team of organisatie vormen de basis. We helpen organisaties bij het krijgen van inzicht en dat te vertalen naar resultaat. We denken graag met je mee, ontwerpen interventies en helpen je het gewenste resultaat te realiseren.

lees verder

Artikelen

Mijn ‘eigen’ passievolle en klantgedreven Olijvenhuis

Sinds het wetenschappelijk onderzoek in 2007 na vijf jaar werd afgerond zoeken we naar bewijs dat het HPO-gedachtegoed ook echt wereldwijd toepasbaar is. In Nederland, Engeland, maar ook in Nepal en Tanzania. En we vinden het bewijs; dat wil zeggen, mijn collega’s vinden het. Steeds vaker hoor ik verhalen van collega’s die in het buitenland onderzoek hadden gedaan binnen echte HPO’s. Mooi, gefundeerd, waardevol en hard bewijs dat werken aan HPO, organisaties ook echt beter maakt. Maar…ik wil het zelf ook voelen. Ik wil voelen wat het is om een HPO binnen te lopen.

HPI’s, high performance individuals, die ken ik al. Mensen die iets met een passie en echtheid doen, wat inspireert. Aziz, de eigenaar van Het Olijvenhuis in mijn eigen woonplaats is daarvan een voorbeeld. Een kleine, gepassioneerde ondernemer. En ik gun hem ook mijn wekelijkse zaterdagochtend bezoek. Maar creëert die HPI ook een HPO? Een HPO met één medewerker? Ik wil meer zien.

De vraag is dus: waar kan ik naast ‘mijn’ Olijvenhuis nog meer dat echte HPO gevoel ervaren? Niet de verhalen van mijn eigen klantgedreven olijvenhuiscollega’s maar het zelf ervaren. Ik weet van vrienden dat zitten tussen de gorilla’s in Uganda een onbeschrijflijk ervaring is. Ik zie de foto’s en snap het. Maar ik was er niet zelf bij. Nou ben ik niet zielig hoor. Ik kom bij veel organisaties die heel goed bezig zijn. Die met hun eigen ideeën aan de slag gaan met het HPO-gedachtegoed. Organisaties die steeds beter gaan presteren. Waar je een nieuwe, gepassioneerde sfeer voelt. Dat is al geweldig om mee te maken. Het maakt mij echt trots op wat we doen. Maar een echte HPO binnen stappen. Dat is me nog niet overkomen.

Ik schrijf dit op weg terug van één week Thailand. Geen vakantie, maar Thaise organisaties inspireren met het HPO-gedachtegoed. Gesprekken voeren met ambitieuze, Thaise organisaties. Organisaties die HPO willen worden. Gesprekken voeren met managers en hooggeplaatste ambtenaren die voor een zaal van 120 studenten aangeven: “We as managers often think the VOICE of our employees is NOISE. We should listen more to the VOICE.” In dialoog gaan met Dr. Tan, een kleine Thaise dame, maar ongelooflijk intelligent en gepassioneerd om met het HPO-gedachtegoed in Thailand aan de slag te gaan. Eigenlijk kon het niet mooier. Het voelde niet als werk. Ik heb ook weer geleerd over mijzelf en ons center. En één van de kwartjes die gevallen is voor mijzelf: probeer zoveel mogelijk HPI’s te inspireren met het HPO-gedachtegoed. Een HPO bestaat immers uit HPI’s. Deel ik onze kennis nu met HPI’s, stap ik morgen misschien wel een HPO binnen. Dan krijg ook ik het gevoel dat hoort bij een echte HPO binnenstappen. In Nederland, Thailand of wellicht ergens anders.

Nu eerst morgen weer naar mijn eigen Olijvenhuis. Naar Aziz, een voorbeeld van een passievolle en klantgedreven HPI. Misschien gaat hij ooit nog wel eens uitbreiden. Benieuwd of hij dan een echte HPO kan bouwen!

Neem voor meer informatie over het HPO- gedachtegoed contact op met Marco Schreurs (T. 035-6037007).

Verder ontwikkelen...

Maatwerk trainingen
HPO InsightMasterclass High Performance Leiderschap
Cases