(035) 603 7979

nl

en

Experts

Muriel Schrikkema – Mrs. Feedforward

Muriel is er van overtuigd dat iedereen in staat is om meer te bereiken door het beter benutten van kwaliteiten. Ze is een expert in het creëren van een positieve, open- en actiegerichte cultuur, waarin diverse kwaliteiten/perspectieven worden geïncludeerd en daadwerkelijk benut. Ze is een veelgevraagd expert rond Feedforward, Inclusie, High Performance Leiderschap en Samenwerken.

Lees verder

Marco Schreurs – Mr. HPO Insight™

Voor Marco gaat er niets boven het transformeren van de prestaties van teams en organisaties. Zijn kracht zit in het combineren van bewezen inzichten met inspirerende voorbeelden. Marco is verantwoordelijk voor het HPO Insight™ verbetertool en de feedforward analyse™. Marco schreef de bestsellers Animal Firm en Een High Performance Organisatie … Wat is dat?

Lees verder

Esther Mollema – Mrs. Mindbugs

Esther Mollema gelooft dat de kracht van organisaties ligt in onze individuele verschillen. Ze is een expert en auteur over hoe diversiteit tot stand kan worden gebracht voor betere financiële en strategische resultaten. Als veelgevraagd spreker en trainer deelt Esther haar inzichten in succesvol ondernemen, High Performance Organisaties (HPO) en Inclusie & Diversiteit.

Lees verder

Direction Europe BV

Havenstraat 39
1211 KG Hilversum
Telefoon 035 – 603 7979
E-mail: info@dir.nl
Bankrekening: NL31 FVLB 0699 0131 78

Programma's op ieder niveau

Open programma’s

Naast veel maatwerk trainingen en mindbugsfeedforward workshops die wij (vrijgesteld van btw) voor veel profit, non-profit en overheidsorganisaties verzorgen, organiseren wij ook enkele reguliere trainingen (open inschrijving). Individuele trainingen die direct bijdragen aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Lees verder

Testen

Direction gebruikt verschillende zelf ontwikkelde testen die wetenschappelijk en in de praktijk zijn bewezen:

Lees verder

Maatwerk programma’s

We zijn een A-merk op het gebied van high performance leiderschap, positieve feedback / feedforward, teamontwikkeling, diversiteit & inclusie en vrouwelijk leiderschap. De strategische doelstellingen van jouw organisatie vormen de basis. Het programma, de trainers, cases en uitkomsten brengen deelnemers en organisaties dichter bij de beoogde resultaten.

lees verder

Artikelen

Leiderschapstraining: spiegel ‘on the job’

LeiderschapstrainingOefening baart kunst

Als begeleider van diverse high performing leidershapstrainingen heb ik de afgelopen jaren vele managers ontmoet die vaak al op relatief vroege leeftijd een leiderschapstraining kregen. Velen van hen gaven aan dat ze na afloop van zo’n leiderschapstraining geacht werden het geleerde in de praktijk te brengen vanuit de gedachte ‘Oefening baart kunst’. Toch leverde een leiderschapstraining, op deze wijze ingestoken, niet het beoogde effect op. Hoe komt dat toch? En belangrijker nog: Hoe is dit te voorkomen? Na hier afgelopen jaren in gezocht en mee gestoeid te hebben, zou ik nu iets aan die zin toe willen voegen: ‘Oefening baart kunst, alleen als het juiste geoefend wordt’.

Hoe vaak gebeurt het niet dat we vanuit de training wel weten hoe het zou moeten maar dat de concrete vertaling in de praktijk een lastige blijkt te zijn. “Het loopt toch net even iets anders dan gedacht of gepland” of “Hoe was het ook alweer precies concreet in die training?” Wat geleerd is raakt al snel op de achtergrond. Dus waar zie je dan als organisatie je investering in de gedane leiderschapstraining nog terug?

Feedback krijgen is cruciaal

Oefenen met gedrag en leren in gedrag betekent fouten maken. Zoeken in voor jou ander gedrag, experimenteren en het je eigen maken en hoe past dat gedrag dan het beste bij Feedback tijdens leiderschapstraining van Directionjou in jouw specifieke context. Feedback krijgen in dit zoekproces is daarom cruciaal, want de weerbarstige praktijk kan je eenvoudig van je koers afbrengen. Voor je het weet oefen je niet meer de juiste gedragscomponenten, die juist jou en je organisatie tot hoger functioneren zouden moeten brengen. Klinkt simpel. De zorg die ik echter hierbij heb is dat feedback geven en ontvangen en elkaar aanspreken op gedrag helaas niet ‘gemeengoed’ is binnen de meeste organisaties. Tenminste niet daar waar ik kom…

Leiderschapstraining: spiegel ‘on the job’

Investeer je in een leiderschapstraining, dan kun je dus beter ook gelijk investeren in de monitoring en het beklijven hiervan. Hoe kun je dat nou goed vormgeven? Ook wanneer er (nog) geen feedbackcultuur binnen de organisatie bestaat?

Je kunt allereerst een ‘leadershipcoach on the job’ betrekken. Zo word ik tijdens belangrijke meetings uitgenodigd aan te schuiven om de deelnemende managers en/of directeuren van directe feedback te voorzien. Daarbij leg ik hun aanpak en functioneren ter plaatse tegen de meetlat van hoe managers binnen high performance organisaties dat doen. Zowel bij de grotere cultuur veranderingsvraagstukken (bijvoorbeeld, hoe communiceren we transformatie X binnen de organisatie), als bij de kleinere concrete vraagstukken (bijvoorbeeld, hoe om te gaan met een niet-presteerder), blijkt deze directe wijze van feedback geven zeer goed te werken. Door in de eigen praktijk het gedrag van de manager op deze manier te monitoren en te ondersteunen, leert de manager steeds beter welk gedrag er toe doet en bijdraagt aan succes en welke minder.

Binnen deze context begeleid ik ook steeds vaker ‘teamcoaching & intervisie’ sessies. Sessies die draaien om collegiale consultatie en waarbij de inbrenger van de vraag ondersteund wordt om van zijn of haar ‘oefening’ werkelijk ‘kunst te gaan baren’!

Kortom: ‘Oefening baart kunst, ja, alleen als het juiste geoefend wordt en men op basis van feedback de ruimte krijgt te leren!

Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met Muriel Schrikkema (T. 035-6037979) of kijk op onze ‘Direction in Leadership‘ pagina.

Verder ontwikkelen...

Maatwerk trainingen
bewust leiderschapBewust leiderschap in veranderlijke tijden
Feedback geven en ontvangenFeedback Geven en Ontvangen
Loopbaantraject voor professionals en managersLoopbaantraject voor professionals en managers
Cases